"ХӨХ Танхим"

January 20, 2012

Амьдралынхаа хэв маягийг өөрчилье …

Filed under: сонирхоод үзээрэй — batjargaln @ 11:41 PM

Блогтоо өөрчлөлтийн салхи оруулахаар шийдлээ.

Сүүлийн үед өөрийнхөө тухай их бодох боллоо. Өөрийгөө хөгширч яваа гэж бодохгүй байна:) Харин өөрийгөө ялахын тулд “хэн”-тэй тэмцэх гэж байгаагаа мэдмээр байна. Тийм болохоор өөрийгөө судлах шахуу ухааны юм болж байна. Багагүй хугацаанд бодлоо. Би хэн юм бэ гэж. Юунд дуртай, юунд дургүй, юуны төлөө амьдарч, юуны төлөө зорьж байгаа юм. Юу идэж уудаг, юу өмсөж зүүдэг юм. Яаж амьдарч байгаа юм, надад зорилго байна уу, байвал ямар зорилго байна. Найз нөхдийн тухай ямар бодолтой хүн бэ? Надад чин сэтгэлийн найз нөхөд байна уу? Би жаргал зовлонгоо хамгийн түрүүнд хэнтэй хуваалцдаг хүн бэ? Би сэтгэцийн хувьд ч, бие бялдрын хувьд ч эрүүл хүн мөн үү.

Сэтгэлгээ, оюун санаа, боловсрол мэдлэг маань цаг үетэйгээ хөл нийлүүлж чадаж байна уу, би хаана ч өөрийгөө аваад явж чадах сэтгэлийн тэнхээтэй хүн үү? Хүмүүстэй аль хэр эв зүйгээ ололцдог хүн юм, би хүмүүсийг хагалан бутаргагч уу, эсвэл эвлүүлэн нийлүүлэгч үү? Би өдий болтлоо хүнийг чин сэтгэлээсээ хайрлаж энэрч үзсэн болов уу, хүнийг голд нь ортол гомдоож байсан уу? Магнайг нь хагартал баярлуулж нулимсыг нь үзсэн үү? Надад хүн таньдаг билгийн нүд бий юу?

Би уян зөөлөн хүн үү, эсвэл хатуу ширүүн хүн үү? Би юунд их баярладаг, юунд дэлбэртлээ уурладаг хүн бэ? Би хэн нэгнээс урваж байсан уу? Үзэл бодлоосоо урваж байсан уу? Миний бодол хэр хурдан өөрчлөгддөг бол? Би шинэ соргог зүйлд дасч өөриймшүүлж авахдаа хэр хүн бэ? Надад авах гээхийн ухаан аль хэр суусан бол? Би амьдарч байгаа цаг үеийнхээ тухай юу гэж боддог хүн бэ? Надад өөрийн гэсэн үнэт зүйл бий болов уу, түүнтэйгээ адилхан би аль хэр үнэ цэнэтэй хүн бол? Би багаар ажилладаг хүн болов уу, эсвэл ганцаараа ажилладаг хүн үү?
Би амжилт гаргаж байсан уу, гаргасан бол тэр амжилтаа хэр удаан хадгалж чаддаг хүн бэ? Би өөрийгөө гэр бүлийнхээ төлөө, ах дүүсийнхээ төлөө, найз нөхдийнхөө төлөө зольж чадах хүн үү? Би өөрчлөлтөд аль хэр дасамтгай хүн бэ?

Ийм олон асуултуудад хариулт олох гэж оюун бодлоо “ширгээж” байна. Намайг өөрөөс минь сайн мэдэх хүн байхгүй болохоор энэ олон асуултад өөрөө л хариулах болно. Хүмүүс намайг юу гэж дүгнэх нь хамаагүй, би өөрөө өөртөө л зөв, өрөөл бусдад дараа бололгүй амьдрах учиртай. Олон нийтийн сайн сайхны төлөө бусдын жишгээр цаг гаргадаг байх учиртай. Амьдралынхаа аливаа зүйлийг эрэмбэлвэл гэр бүлээ тэргүүнд тавихыг эрмэлзэх ёстой хүн. Ээжийнхээ мах цусыг барж төрсөн хэдэн хүүхэд дотроо алдаж гишгэх эрх байхгүй хүн. Ядаж гаргасан алдаагаа давтах учиргүй хүн.

Гэхдээ өнөөдрөөс эхлээд энэ олон асуултуудын заримд нь хариулт олдож, бас түүнийгээ хэрэгжүүлж эхлэхээр сэтгэл шулуудлаа. Би хамгийн эхлээд эрүүл чийрэг байх ёстой юм байна. Бурхан хэдийгээр өгөөмөр ч гэлээ намайг оролцуулаад энэ дэлхийн долоон тэрбум хүмүүсийн хэнд нь нөөц эрхтэн заяагаагүй юм байна. Тиймээс байгаа хэдийгээ гамнаж, тордож эхлэхээр шийдлээ. Гучин хэдэн жил “муу биендээ ээлж хийлгүй” зүтгүүлжээ. Зарим нэг нь тордлого хүсч байна. Бусдыг нь тэгээд болгоно доо. Өөрийгөө хайрлаж байж бусдыг хайрлах ёстой юм байна гэдгийг хожуу ч гэсэн ухаарч байх шиг байна.

Таньд ч гэсэн ингэж бодохыг зөвлөж байна. Туйлын үнэн гэж байдаг бол хэнд ч “запас эрхтэн” гэж байдаггүй нь л өөрөө туйлын үнэн юм. Өөрийгөө хайрла. Үүнийг ойлгохыг хичээ. Би бага зэрэг цэцэрхэж чаддаг ч түүнээсээ илүү зөв гэж бодсоноо бусдад ухуулах дуртай хүн бололтой Би сайн хүн биш, гэхдээ муу хүн бас биш. Тиймээс над шиг амьдралынхаа хэв маягийг өөрчлөх гээд оролдоод үз. Хэрвээ чи эрүүл мэндийнхээ төлөө ямар нэгэн алхам хийхээр шийдсэн бол эхлээд тэр тухайгаа сайтар эргэцүүл. Тэгээд нэгэнт шийдсэн бол бүү эргэлз!

2012.01.20

2 Comments »

  1. бүгдэд нь хариу олсон

    Comment by batjargaln — December 17, 2012 @ 10:25 AM

  2. Neg jil bolohod ene olon asuultiinhaa heded ni hariult olov doo?

    Comment by nomin — December 17, 2012 @ 10:17 AM


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

